29 Mayıs 2009 Cuma

PATATES PASTASI

MALZEMELER

-6 Tane iri patates
-2 Tane büyük havuç
-2 Dal yeşil soğan
-Yarım demet maydanoz
-Yarım kırmızı lahana
-Sıvı yağ, tuz ve limon suyu


HAZIRLANIŞI


Patatesler haşlanıp iyice ezilir. Sıvı yağ, limon suyu ve tuz ile iyice karıştırılıp üç ayrı kaba eşit olarak paylaştırılır. Diğer tarafta havuçlar rendelenip sıvı yağ ile öldürülür ve patatesle harmanlanır. Streç filmle kaplanan kek kalıbına düzgünce bastırılır. Ardından yeşil soğan ve maydanoz ince ince kıyılıp diğer patatesle harmanlanır, o da havuçlu karışımın üstüne konulur. Son olarak kırmızı lahana incecik kıylıp son kalan patatesle harmanlanıp kalıba bastırılır. Üzeri tekrar streç filmle kaplanıp dolapta 2 saat dinlendirilir. Sunum yapılacağı zaman servis tabağına ters çevrilip ikram edilir.

2 yorum:

  1. CANANIM ARKADAŞIM, KUSURA BAKMA, ANCA ANLIYA BİLDİM, ÇOK ŞAHANE BİR BLOG OLMUŞ, ARKADAŞIM SEN HARİKASIN,İSİM ÇOK GÜZEL, KEKİNE, PATATES SALATASINA, BAYILDIM, ARKADAŞIM NET ALEMİNDE, EN GÜZEL YERLERE, GELMEN DİLEĞİYLE..

    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  2. Nilüfer'im bu blogu yapmamda ki sebep tariflerim elimin altında düzenli ve resimli olsun diyeydi. Tarif soran eşe dosta da kolaylık olsun dedim. Net aleminde bi iddiam yok, inanılmaz hünerli bayanlar ve mutfaklar :) var. Beni yer bitirirler valla, ben kendi çapımda sessiz sedasız tariflerimi arşivliyorum. Ziyaretin ayrıca çok mutlu etti beni her daim beklerim...

    YanıtlaSil